niedziela, 10 marca 2013

Najpierw przeczytaj.

Witam. 
Na wstępie kilka słów o tym dlaczego postanowiłam utworzyć tego bloga. Otóż, jak pewnie większość z Was jestem regularną czytelniczką wszelkich fanficów itp. rzeczy. Czytam zarówno te polskie jak i angielskie.Wiele razy spotykałam się z opinią, że niejaki fanfic o tajemniczym tytule "Dark" jest godny polecenia, ba ! że to nawet takie Directionerskie "must have". Zbierałam się do czytania i zbierałam, ale jakoś się nie zanosiło, aż w końcu pewnego razu natknęłam się na youtube na tzw. trailer tego opowiadania i zamurowało mnie... Wtedy było już wiadome, że noc mam nie przespaną i tak też się stało. Ta historia pochłonęła mnie całkowicie. Mam nadzieję, że Wam również się spodoba, ponieważ postanowiłam ją przetłumaczyć na nasz ojczysty język :) Żeby Was nieco bardziej zachęcić prezentuję jeden z najlepszych wg mnie (bo jest ich na prawdę masa) "zwiastunów" fanfiction pt. "Dark".


Polski zwiastun: 


Jak się już pewnie domyśliliście JA NIE JESTEM AUTORKĄ TEGO OPOWIADANIA. Postaram się jedynie przetłumaczyć je Wam i obiecuję, że dołożę do tego wszelkich starań, żeby zachowało swoją pierwotną magię. Autorką jest niejaka Hannah. Jej blog znajdziecie TUTAJ. Natomiast opowiadanie w jego oryginalnej wersji TUTAJ. Nie pozostaje mi nic innego, jak zaprezentować Wam pierwsze polskie tłumaczenie "DARK - Harry Styles Fanfiction". Miłego czytania. 

UWAGA AUTORA: MATERIAŁ W TYM FANFICTION JEST NIEODPOWIEDNI DLA CZYTELNIKÓW PONIŻEJ 17. ROKU ŻYCIA. MUSICIE WIEDZIEĆ, ŻE W ŻADEN SPOSÓB NIE POCHWALAM I NIE NAMAWIAM DO TEGO TYPU ZWIĄZKÓW. TO OPOWIADANIE JEST PISANE W CELACH CZYSTO ROZRYWKOWYCH. GŁÓWNA POSTAĆ W TEJ HISTORII NIE MA ŻADNEGO ODZWIERCIEDLENIA W RZECZYWISTEJ POSTACI HARRY'EGO STYLES'A, OPRÓCZ WYGLĄDU. 

79 komentarzy:

  1. j nadal nie rozumiem co to jest ten "dark" . wytłumaczysz mi ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę dziwne pytanie, ale postaram się na nie jakoś w miarę sensownie odpowiedzieć. "Dark" jest to fanfiction, czyli opowiadanie w którym główną role odgrywa ktoś znany. W tym przypadku jest to Harry Styles. Fanfic'i tworzone są jak sama nazwa wskazuje przez fanów. Tutaj autorką jest Hannah. W poście u góry znajdziesz do niej kontakt. Hmmm... i co by tu jeszcze. "Dark" jest to dość złożona historia opowiadająca o młodej dziewczynie, która w dość niecodzienny sposób nawiązuje znajomość z tajemniczym i niezbyt przyjaznym chłopakiem. Może powinnam napisać, że to raczej on nawiązuje z nią tę znajomość, bo ona nie jest tym zachwycona, przynajmniej na początku. No i tak... nie umiem pisać streszczeń, więc skończę tu, bo powiem za dużo i nie będzie przyjemności z czytania i odkrywania perypetii tej dwójki. :) Nie mam pojęcia, czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje,bo pytanie jest dość ogólnikowe, ale gdybyś jeszcze chciała się czegoś dowiedzieć możesz śmiało pisać tutaj, albo na twitterze. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. na podstawie czego jest stworzony " dark " ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dark" stworzony jest na podstawie wyobraźni autorki. :) Jak każdy fanfiction. Nie dopisałam w poprzedniej odpowiedzi, a to może być dość kluczowe. Chodzi mi dokłądniej o zdanie "W tym przypadku jest to Harry Styles.". Autorka zaznacza, że "GŁÓWNA POSTAĆ W TEJ HISTORII NIE MA ŻADNEGO ODZWIERCIEDLENIA W RZECZYWISTEJ POSTACI HARRY'EGO STYLES'A, OPRÓCZ WYGLĄDU.". Czyli, że Dark Harry z Harrym z 1D łączy tylko wygląd, aparycja i głos - w tym opowiadaniu niekoniecznie wykorzystywany do śpiewania o czym (jeśli zaczniesz czytać) z pewnością się przekonasz :)

      Usuń
    2. z tego co wiem to fanfafic jest tworzony na podstawie czegos ale dzięki . ta informacja mi wystarczy :) oczywiscie że czytam. jak dla mni to bardzo cięszka opowieść

      Usuń
  3. widzę, że dziewczyna która pisze to opowiadanie robi furrorę w Internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, bardzo, że tłumaczysz "Dark"! Przez długi czas zbierałam się, aby przeczytać ten fanfiction, jednak moja leniwa natura mi na to nie pozwalała, gdyż najzwyczajniej w świecie nie chciało mi się samemu tłumaczyć, jak wiadomo, wygodniej jest czytać w ojczystym języku:) A więc bardzo dziękuję, zabieram się za czytanie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd są momenty w zwiastunie w których jest Bo, z jakiegoś filmu czy coś ?
    Chociaż widzę że na początku jest inna dziewczyna ale np w 1,10 czy 1,15...
    mam wrażenie, że ją kojarzę, tylko nie wiem zkąd :):* A tak po za tym to mimo tego że już to wiesz, to powiem że na prawde świetne jest to opowiadanie no i twoje tłumaczenie go :)
    Z góry dziękuje za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to jest Lily Collins :) grała Królewnę Śnieżkę razem z Julią Roberts :)

      Usuń
    2. I gra w dary aniola, miasto kosci <3

      Usuń
  6. Jestem strasznie ciekawa tych opowiadań :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wiem, że to jest niebezpieczne i ten teges, ale .... Gdzie można takiego kupić ? XD @FuckYouAll__

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki ma tytuł i kto śpiewa piosenkę w zwiastunie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "DNA" Little Mix (Unplugged) :)

      Usuń
    2. a jsk się nazywa piosenka z polskiego zwiastunu???

      Usuń
    3. Taylor Swift - I Knew You We're Trouble

      Usuń
  9. Zwiastun mi się strasznie spodobał <3
    a możesz dać obserwujących ?? <3

    OdpowiedzUsuń
  10. BOŻE! Jestem zachwycona zwiastunem, po prostu jest niesamowity!! Dopiero niedawno usłyszałam o opowiadaniu "DARK" i gdy zobaczyłam bloga z tłumaczeniem byłam przeszczęśliwa! Zakochałam się w zwiastunie i w opowiadaniu i aktualnie gwałcę replay'a i oglądam zapowiedź chyba 30 raz ! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. tak troche jak "Danger" ... :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Zwiatun mnie powalil. Jeszcze nie obejrzalam polskiego, ale zaraz nadrabiam!
    O tym fanfiction dowiedzialam sie dzis z (chyba) fb-kowego fanpage'a o Liamie.
    Tylko to zaznaczanie, ze jest to od lat 17... Troche mnie to doluje,
    bo jesli cos nie jest od 12 lat to na ogol mam dziwne uczuci, ze nie powinnam po to siegac no, ale trudno. Sprobuje! :) mam nadzieje, ze to, iz jestem rok mlodsza niz sa wskazania nie bedzie mialo jakichs tragicznych skutkow. ;)
    I oby moja psychika nie ucierpiala, bo po jednym blogu mialam schize i wyleczylam sie dopiero jak poszlam na kolejna czesc filmu, na ktorym blog byl bazowany, do kina. Przepraszam, ja sie zawsze tak rozpisuje -,-
    Co do Ady - fajnie sie podpisujesz imie z serduszkiem... skad ja to znam? ^^
    Dangera tez chcialam zaczac czytac, bo obil mi sie z kilka razy o uszy, a ostatnio poznalam dziewczyne, ktora to uwielbia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go ubóstwiam :D (Dangera dla jasnosci ;p ) x

      Usuń
    2. A ten Danger to też o Harrym Stylesie czy o kim ? :D

      Usuń
    3. Słyszałam że Danger jest o Justinie Bieberze, tylko w innym wydaniu. Justin z dangera jes zły, zabija tam kogoś i ogólnie lata po mieście z jakąś bronią. No i poznaje dziewczynę w której się zakochuje;)

      Usuń
    4. ogólnie Danger jest fajny, ale szybko mi się znudził. Nie mam pojęcia dlaczego, ale irytowało mnie że ciągnie się w nieskończoność, a przecież w DARK'u jest ta sama sytuacja (chodzi o rozdziały).. W sumie to mogę go polecić, chodź sama nie lubie Justina, co może wyjaśniać wiele spraw. Tak czy inaczej, to opowiadanie polecam w 101%

      Ah, i jeżeli ktoś lubi opowiadania o takim dark Hazzie, to zapraszam na swój.
      mysterious-and-forbidden.blogspot.com

      oczywiście nic nie jest kopiowane. W stwierdzeniu ''DARK'' traktuje go raczej w sensie ''Ciemny'', ''Zły'' A nie Harry z DARKA, bo to już całkiem inna bajka :)

      Usuń
  13. znasz podobne opowiadania do Darka?

    OdpowiedzUsuń
  14. No przyznam szczerze że strasznie jestem ciekawa i na pewno będę czytać, dzięki Ci za tłumaczenie.. :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ej słuchajcie to znaczy ze będzie film na podstaiwe tego opowidania?? BO samo opowiadanie jest poprostu CUDNE !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na to! Filmu jednak nie będzie, nikt tego nie planuje..

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale podobne do Dangera no strasznie! NAWET AKTORKA W ZWIASTUNIE JEST TAKA SAMA JAK TA CO MA ODZWIERCIEDLAĆ KALSEY Z DANGERA

    OdpowiedzUsuń
  18. no kiedy kolejna cześć!! CZekam i czekam

    OdpowiedzUsuń
  19. co to za dziewczyna? Nie Lily Collins, tylko ta druga ? Kojarzę ją, ale nie na tyle...POMOCY!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mogłabyś zmienić tło, bo ciężko się czyta...

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja nadal nie rozumiem. ;D
    O czym to jest ? i dlaczego od 17 roku życia ? Tzn, co ? będe się bała ? nie kumam ;ccc
    Prosze o odpowiedź, bo chcę zaczac czytać,a le nei weim czego się spodziewac.


    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakby to powiedzieć , to jest raczej w pewnych momentach opowiadanie +18 ..
      związek Harre'go i Bo nieco rożni się od schematu : w historii przewijają się wątki przemocy, agresji itp , więc pewnie stąd ta adnotacja.
      mam nadzieję, że trochę Ci pomogłam ;)

      moim zdaniem nie masz się czego bać , naprawdę warto zgłębić się w tą historię . polecam :)

      Usuń
    2. ewentualnie będziesz mieć uszkodzenia psychiczne, tak jak ja, z powodu braku takiego Hazziego przy sobie.

      Usuń
  22. to opowiadanie jest niesamowite *-* .. z natury nie lubię czytać, ale Dark tak mnie wciągnął,że przeczytałam praktycznie wszystkie rozdziały w ciągu jednego dnia :) .. ubóstwiam Cię za to, że go tłumaczysz ;*
    z niecierpliwością czekam na kolejne części ;) !

    OdpowiedzUsuń
  23. wie ktoś może jaki jest tytuł piosenki z polskiego zwiastunu.?

    OdpowiedzUsuń
  24. boski wciągnęło mnie bardzo kocham kocham zajebiste!!!! ja nienawidzę czytać,ale to mnie wciągnęło jak nigdy kocham!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Cześć ;3 Kocham tego bloga *-* Ciebie również ,bo go prowadzisz. ! Informuj mnie o nowych rozdziałach i proszę o NOWE ROZDZIAŁY ! Na twoim miejscu < tylko tak mówię :D > DOdałabym do tego opowiadania trochę więcej UCIECZEK , Bólu ,więcej " Opiekuńczości Harrego " .Wiesz o co chodzi ? O to że np jak był tam ten Tom , to np. Bo mogła z nim torchę poflirtować żęby tak ulepszyć.Albo więcej wyrawania się z rąk Harrego , lecz później Powracania .:D :**

    OdpowiedzUsuń
  26. Od razu kiedy zobaczyłam zwiastun powiedziałam ... " Zajebisty . . muszę go przezytać . . dziewczyna jest genialna . . na taki blog czekałam . . " zajebisty !!!!! pozdrawiam ; **

    OdpowiedzUsuń
  27. mm kocham to opowiadanie! <33
    emm kiedy następny rozdział? :))

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny blog i wiem że to może dziwne pytanie ale z jakiego filmu jest ta dziewczyna ,,BO,, ? ;*

    OdpowiedzUsuń
  29. wiecie może kiedy będzie rodział 53 ? :) . nie mogę się doczekać *-* !

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny ale uszy bolą od tego DNA ;/.Okropna piosenka i jeszcze ten głos Perrie Edwards ;__;.Błe żygam tym.Ale DARK całkiem SPOCZKO ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Chciałabym mieć takiego chłopaka i też tak na niego działać

    OdpowiedzUsuń

  32. Zapraszam serdecznie na bloga podobnego do tego:
    hazzaharrystylesblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. czy można gdzieś zaobserwować twój blog?

    OdpowiedzUsuń
  34. natknęłam się na tego bloga dopiero dzisiaj..
    wiele słyszałam o Darku..

    z chęcią przeczytam tego bloga ^.^

    OdpowiedzUsuń
  35. Hej, skąd można wziąść takie gify ? z trailera ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na www.tumblr.com możesz pobrać ;)

      Usuń
  36. To mój blog o 1D http://tosia-and-harry-love-forever.blogspot.com/ zapraszam do czytania :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo dużo słyszałam na temat tego opowiadania, ale dopiero dzisiaj przemogłam się, żeby je przeczytać. Nie wiem, czy polska wersja mi wystarczy. Pewnie każdy rozdział uzupełnię anglojęzyczną wersją. Ale, wiadomo, po polsku zawsze lepiej się wszystko zgra. Także będę stałą czytelniczką tego tłumaczenia.
    Ogólnie będę komentowała pod postami mimo tego, że zostały napisane już dużo wcześniej, ale mam nadzieję, że to nie przeszkadza. :)
    @TheIrishsWife x

    OdpowiedzUsuń
  38. jak nazywa się piosenka w polskim zwiastunie?

    OdpowiedzUsuń
  39. Ej mogłabyś mi powiedzieć jak nazywa się ta piosenka 1 z 2 zwiastunu ? PROSZĘ ;**

    OdpowiedzUsuń
  40. Ej mogłabyś mi powiedzieć jak nazywa się ta piosenka 1 z 2 zwiastunu ? PROSZĘ ;**

    OdpowiedzUsuń
  41. hej :) ja ci mogę pomóc. W polskim zwiatunie nie ma piosenki, więc myśle że chodzi o Ang. jest to przeróbka Little Mix- DNA

    OdpowiedzUsuń
  42. oh, sram tym opowiadaniem..

    nie dlatego, że jest głupie, tylko temu, że przeczytałam je 8 razy, i niektóre sceny znam już na pamięć..

    OdpowiedzUsuń
  43. Zwiastuny świetne!!!!
    Już dawno zaczęłam czytać tego bloga i aktualnie jestem na bierząco z rozdziałami ale dopiero teraz obejrzałam zwiastun.
    Mam takie małe pytanko...
    W tym zwiastunie polskim na początku jakaś dziewczyna mówi te słowa " I think, I think when...", to skąd je wzięłaś bo sądze że już kiedyś gdzies je słyszałam a niewiem gdzie.
    Więc bylabym wdziączna gdyby ktoś mi napisał gdzie, w jakim filmie czy coś mogłam je usłyszeć.
    Pozdrowienia ;*
    ~ Veronika

    OdpowiedzUsuń
  44. Kto mówi w tym polskim zwiastunie? Jest naprawdę cudowny. Mogę wiedzieć kto go zrobił?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mówi Taylor Swift. Jest to wstęp do jej piosenki "I knew you were trouble" ;)

      Usuń
  45. Szczerze powiedziawszy dla mnie lepszy jest polski zwiastun , ale to moje zdanie .

    OdpowiedzUsuń
  46. http://syrenkaharriel.blogspot.com/ http://syrenkaharriel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Dasz linka do pl zwiastuna??

    OdpowiedzUsuń
  48. Jaka nutka w zwiastunie ? *-*

    OdpowiedzUsuń
  49. Zajebiście. Weszłam na tego loga przypadkiem i zaczęłam czytać. Znowu. Znowu się uzależniłam i znowu będę ryczeć. Kurde. Ugh.

    OdpowiedzUsuń
  50. Zaczynam czytać :3

    OdpowiedzUsuń